Google Adwords este un serviciu de reclama de tip PPC (pay per click) dezvoltat de Google pentru a castiga bani..., si credeti-ma face bani buni!
Google incepuse sa fie frustrat de faptul ca listeaza atatea siteuri si nu castiga nimic. Si-a pus mintea la contributie si a iesit cu Google Adwords, un serviciu care permite concurarea (putin neloiala) a strategiilor de optimizare si SEO.
E ca si o varianta alternativa pentru cei care nu au rabdare sau nu stiu sa faca SEO. Treaba cu Adwords a fost la inceput simpla, clientul alege cateva cuvinte cheie pe care are interes si cand userul cauta in Google respectivele cuvinte Google listeaza siteul clientului in pozitiile specifice Adwords (a se vedea poza).
Odata cu cresterea cererii de Adwords apar si problemele, ca si in SEO, cine din cei 10 -20-100 de clienti care targeteaza pe acelasi cuvant merita sa fie primul. Asa s-a complicat Adwords, au aparut licitatiile pe cuvinte cheie (convenabil pentru Google) dar si celebrele concepte de relevanta pe cuvinte alese (concept central in SEO campaings) si targetarea pe limba, ore de difuzare, buget si mai nou pe locatii ale vizitatorilor. Sa nu mai vorbim de diferitele modalitati media de promovare: link text, bannere tip gif sau jpg (pentru content sites) si mai nou, filme.
Interesant, Google Adwords pare un tool tot mai dorit si cerut de catre companiile romanesti cu interes online. De aceea este bine sa cauti pe cei mai buni care ofera un serviciu in jurul Google Adwords, cu tutoriale de instalare si explicare a funciunilor de baza, cum ar fii:
- setare campanie Google Adwords dupa toti indicatorii, buget zilnic, cuvinte cheie relevante (pentru conversii sporite), strategie scriere linii link, planificare orara, stabilire licitatii pe cuvinte, miscari strategice, actualizat si analizat lista de cuvinte cheie si ajustat licitatiile pe cuvinte, etc.
Pentru a incepe sa castigi, priveste cu atentie filmele de jos, care te vor ajuta sa intelegi ce este Google Adwords.