Un site de nişă înseamnă un site unde există cât mai multă cerere şi cât mai puţină ofertă. Un site pe care poţi să îl duci cât mai uşor în top şi de unde scoţi cât mai mult profit. Ceea ce trebuie să cauţi tu este o sub-nişă din acel domeniu. Ceva care beneficiază de un trafic cât de cât decent, dar nu are o grămadă de competitori. De obicei mulţi greşesc când vine vorba de a găsi nişa potrivită. Şi totuşi, îşi pierd vremea pe nişe care nu au nicio valoare pe piaţă.
Alege o nişă de care eşti interesat. Poţi alege să fie un domeniu mai larg sau mai îngust. După cum doreşti. In continuare trebuie să faci un research, să-ţi creezi propriul web site şi să adaugi conţinut în legătură cu acest topic, iar dacă e ceva de care nu prea eşti interesat, nu vei face asta pentru prea mult timp. Acest lucru este de asemenea şi o oportunitate de a face un brainstorming şi a găsi cele mai bune sub-categorii din nişa aleasă. Sau toate produsele şi serviciile legate de aceasta. Deci restrânge domeniul, pentru a găsi o micro-nişă din domeniul ales.
Aşadar, pe scurt, e chiar super simplu. Necesită doi paşi:
- găseşte o micro-nişă
- asigură-te că este profitabilă
După ce ai ales piaţa pe care vrei să te lansezi, trebuie să te asiguri de două lucruri:
- sunt persoane care cumpără produse sau sunt interesaţi de anumite servicii din micro-nişa respectivă
- nişa să fie destul de mică pentru a o domina.
Pentru a afla câte căutări are nişa, foloseşti Google Keyword Tool la următorul link:
Trebuie selectată limba de bază, pentru a căuta o nişă viabilă pe piaţa din România, după care scrii keywordul în căsuţa din dreapta, iar mai jos codul de verificare care se genereată automatde google.
Criterile de căutare sunt: numărul de căutări globale, competiţia de advertiseri şi cât plăteşte un advertiser pe click.
Este necesar să faci aceşti paşi pentru că atunci când construieşti un site pentru bani, îl fai pentru cei care intră pe el, pentru a da cât mai multe clickuri.
Dacă vrei să faci un site pentru a vinde produse trebuie să faci mai mult de atât.