A doua intrebare la care trebuie sa gasim raspuns este:
”Sunt dispusi membrii acestei nise capabili si vor sa plateasca pentru informatiile legate de domeniul respectiv?”
Aceasta este cea mai importanta intrebare la care trebuie sa raspunzi inainte de a lansa o carte electronica, un produs sau serviciu. Nu conteaza daca aria de interes atrage milioane de cautari pe luna… daca nici unul din acesti oameni nu sunt dispusi sa plateasca pentru cartea ta electronica.
Pentru a raspunde la intrebare, va trebui sa raspunzi la 5 "sub-intrebari":
Intrebarea a) O persoana obisnuita din piata pe care o tintesti detine o carte de credit?
Este o intrebare cu da sau nu. De exemplu o carte electronica pentru studenti nu prea are succes datorita lipsei cartilor de credit, asta in special in tarile mai putin dezvoltate, insa acest lucru nu este valabil si pentru piata din SUA, Anglia sau alte tari super-dezvoltate.
Intrebarea b) O persoana obisnuita din piata pe care o tintesti are un venit suficient de mare pentru a-si permite sa plateasca informatia respectiva?
Cand proiectezi un produs asigura-te ca te adresezi oamenilor cu bani.
Intrebarea c) Poti gasi 2 competitori directi?
Intrebarea acesta te-ar putea surprinde. Cand cineva gaseste un competitor se gandeste "Cineva mi-a luat-o inainte! Am ajuns prea tarziu....." si renunta la ideea de a scrie o carte pe tema respectiva.
Aceasta este o abordare gresita a lucrurilor. Trebuie sa privesti existenta competitorilor ca un semnal pozitiv - sunt oameni care fac bani in aria ta de interes.
Din contra, daca nu vezi nici un competitor ar trebui sa te ingrijorezi.
O buna modalitate sa cauti competitorii directi este http://www.google.com unde scrii cuvantul care descrie aria de interes. De exemplu in cazul copacilor bonsai ("bonsai trees ") sau a pescuitului („pescuitul”). Daca doresti sa actionezi in piata Romaniei vei intra pe www.google.ro; in piata Italiei pe www.google.it in piata Angliei pe www.google.co.uk etc.
Evident cautarea o vei face in limba tarii in care doresti sa actionezi.
Daca vrei sa cauti cat de profitabila este nisa referitoare la pescuit in Romania, vei scrie pe www.google.ro la cautare "pescuit" sau "pescuitul", sau „invata sa pescuiesti”.
Este posibil ca la anunturi sponsorizate sa nu gasesti pe nimeni care sa vanda produse informationale despre pescuit. Totusi merita cercetat. Intr-un fel, cand actionam in alta piata decat cea Americana este ca si cum aplicam tehnologie din viitor in prezent.
Da, si asta o poti face de acasa.
Pot spune ca in situatia aceasta este mult mai bine sa fii roman decat american.
De ce?
Pentru ca pe google adwords, Romania este o piata neatinsa aproape. Si poti lua licenta pentru produse care se vand bine in America si sa le vinzi in Romania.
Pentru piata din SUA este o situatie speciala pentru ca nu exista google.us. In acest caz folosim acesta tactica de exemplu: am luat nisa de piata "bonsai trees" intri pe www.google.co.uk si scrii - bonsai trees …si vei obtine rezultatele din piata Angliei.
In acest moment in browser (unde treci adresele de site-uri) va aparea:
(la tine vor aparea un pic mai lungi link-urile; nu te speria, le-am scurtat eu un pic, dar sunt aceleasi.
Pentru a vedea rezultatele din USA adaugi la acest url &gl=us si va deveni:
Dai enter si vor aparea rezultatele din USA. Avantajul este ca publicitatea, costul pe click, este mai mic evident in orice alta tara decat SUA putand aplica tehnologia
„de varf” in tara in care dorim sa actionam.
Una dintre obiectiunile pe care le primesc este aceea ca:
"Dar eu nu stiu engleza, dar eu nu stiu franceza ..."
Nu stii engleza? NICIO PROBLEMA! Am o solutie si pentru aceasta dilema, asa am reusit eu sa traduc multe pagini in engleza.
Stii ca exista un soft gratuit cu care poti traduce propozitii si CHIAR PAGINI WEB INTREGI? Intra pe… http://www.google.ro/language_tools?hl=ro
La traduceti textul introduci tot textul dorit din lb engleza dupa care dai click pe „Traduceti”.
Mai mult: poti traduce TOATA Pagina Web.
La sectiunea „Traduceti o pagina web” de pe acelasi site introdu link-ul paginii …dupa care dai click pe „Traduceti” si in cateva secunde iti va aparea toata pagina in limba romana. Uluitor nu?
Mai exista si dictionare online gratuite pe internet.
Introduci in Google.ro „dictionar …” si limba din care vrei sa-ti fie traduse cuvintele sau frazele care doresti.
O alta varianta ar fi ca poti apela la vecini sau cunostinte care cunosc o limba straina. Sunt sigur ca ai astfel de cunostinte.
Crezi ca aceste cunostinte sau vecini nu te-ar ajuta sa traduci cateva cuvinte? In ciuda aparentelor oamenii abia asteapta sa te ajute, dar nu uita inainte sa-i oferi si tu ceva.
Competitorii te ajuta sa creezi un produs complementar sau chiar unul mai bun decat al lor. Intr-un final poti colabora cu ei prin intermediul unui program de affiliate.
Intrebarea d) Poti gasi alte 3 produse care se vand pietei tale tinta?
Raspunzand la aceasta intrebare este o alta cale foarte buna sa vezi daca persoanele care formeaza piata (publicul) tinta cumpara produse online.
Pentru a usura cautarea uite cateva site-uri unde poti afla lucrul acesta:
http://www.clickbank.com/marketplace/
http://www.associateprograms.com/
http://www.ecommerce-guide.com/
Sau inRomania poti cauta de exemplu pe:
http://www.associateprograms.com/
http://www.ecommerce-guide.com/
Sau in
Intrebarea e) Cati bani platesc cei care isi fac reclama in domeniul respectiv?
Acesta intrebare te va ajuta sa determini profitabilitatea potentialului produs sau carte electronica.
Ideea este ca in general cei care platesc pentru anunturi, o fac numai pentru ca sunt bani de facut in piata respectiva.
Pe de alta parte, daca acestia nu platesc anunturile (reclama) in piata pe care o prospectezi este un semn ca nu prea sunt bani de facut acolo.
Mai mult decat atat, exista o corelatie intre suma pe care o platesc acestia pentru fiecare click si profitabilitatea cartii electronice.
Pentru a afla cat platesc, primul pas este sa intri pe:
https://adwords.google.com/select/TrafficEstimatorSandbox
sau pe o alta unealta imbunatatita:
sau pe o alta unealta imbunatatita:
Are explicatiile in limba romana, si poti foarte usor sa urmaresti pasii.
Introduci cuvantul cheie si obtii pretul pe click, pozitia unde va aparea anuntul pe google si costul estimativ.
Poti studia mai multe piete cum ar fi de exemplu Spania Italia, Franta, etc. setand limba si tara respectiva.
Nu este musai sa actionezi in piata de limba engleza neaparat.